Fiziokinetoterapia te ajuta in durerile de spate

Fiziokinetoterapia - Durerile de spate

Durerile de spate pot afecta pe oricine, la orice varsta, indiferent daca este un atlet sau lucreaza intr-un birou. Spatele este o structura complexa, cu multi nervi, de aceea susceptibila la o mare varietate de probleme.

Echipa de specialisti a Centrului de Fiziokinetoretapie Provita detine experienta si echipamentele necesare crearii unui program adaptat nevoilor unice ale fiecarui pacient. Prin analiza atenta, evaluare si tratament, putem reduce atat intensitatea cat si sansele de revenire a durerii, astfel incat sa te poti reintoarce cat mai rapid in activitate.

Oferim solutii pe termen lung, motiv pentru care tratamentele noastre includ reeducarea posturala si exercitiile specifice de recuperare.

Care sunt factorii de risc in durerile de spate?

Uneori, durerea de spate poate fi atribuita unei boli sau situatii specifice. Dar de cele mai multe ori, nu are o cauza foarte clara, indicand mai degraba spre un intreg spectru de potentiale probleme. Cu toate acestea, au fost identificati o serie de factori de risc care pot contribui la aparitia sau agravarea acestei suferinte:

  • Statul pe scaun pe perioade lungi, fara intrerupere
  • Postura incorecta
  • Ridicarea unor greutati exagerate
  • Stresul sau anxietatea
  • Fumatul
  • Sarcina
  • Sedentarismul – mai putin de 30 de minute de miscare zilnica
  • Supraponderalitatea
  • Alunecarea sau caderea

Cand trebuie sa apelezi la fiziokinetoterapie?

In general simptomele experimentate de pacientii care ajung in urma evaluarii si diagnosticarii unui medic specialist la Centrul de Fiziokinetoterapie Provita sunt:

  • Durere localizata, sensibilitate sau rigiditate la nivelul gatului sau spatelui
  • Durere care se extinde in jos in pantece sau picior
  • Intepaturi sau furnicaturi recurente in josul bratelor sau picioarelor
  • Durere cronica de spate la nivel inferior sau mijlociu, in special dupa sederea jos sau in picioare pentru perioade lungi de timp
  • Dureri ascutite la nivelul gatului, sau in partea superioara sau inferioara a spatelui, la anumite miscari cum ar fi ridicarea unei greutati
  • Durere din spate atunci cand tusesti sau te apleci
  • Incapacitatea de a sta drept fara durere sau spasme musculare in partea inferioara a spatelui

Daca experimentezi oricare dintre aceste simptome, iar medicul specialist ti-a recomandat o evaluare si sedinte de kinetoterapie, ar fi bine sa eviti orice activitati care agraveaza durerea pana cand iei legatura cu specialistul nostru. Acesta te va sfatui care sunt exercitiile potrivite pentru tine si in ce conditii iti poti desfasura ulterior activitatea.

Cu ce te ajuta fiziokinetoterapia in durerile de spate?

Fiziokinetoterapia are un efect semnificativ atat in tratamentul durerii de spate cat si in prevenirea durerilor de spate viitoare. Kinetoterapeutii Provita pot identifica factorii care contribuie la suferinta ta si pot elabora un plan de tratament personalizat, stabilind in acelasi timp si daca exista alte cauze ce iti agraveaza durerea. Tot ei iti vor recomanda exercitii specifice care reduc durerea si previn aparitia ei in viitor.

Concret, specialistii nostri te pot ajuta cu:

  • Evaluare si sfatuire privind durerile de spate
  • Exercitii specifice de intarire si flexibilitate
  • Proiectarea unui plan de gestionare a durerii
  • Exercitii pentru a-ti imbunatati postura
  • Educatie cu privire la modul de prevenire a problemelor viitoare
  • Sfaturi privind intoarcerea la munca, sport si activitati generale
  • Indrumare, daca este cazul, catre medici din alte specialitati medical

Cat timp dureaza recuperarea in cazul durerilor de spate?

Dupa cum stim, nu exista boli, ci doar pacienti. Durerea de spate difera de la pacient la pacient, fiecare raspunzand in mod diferit la tratament si recuperare. Un calendar mai precis poate fi estimat de catre specialistii nostri in urma evaluarii si stabilirii tratamentului ce are ca scop imbunatatirea capacitatii de miscare, a puterii si a revenirii la viata normala.

In cazul durerilor de spate minore, cu cat revii mai repede in activitate, cu atat mai bine. In ziua de azi nu se mai recomanda repausul la pat pe durata catorva saptamani. Cercetarile arata ca dimpotriva, cu cat esti mai activ, cu atat durerea scade mai rapid iar perioada de recuperare se scurteaza simtitor.

Ce poti face tu pentru durerile de spate?

Sunt multe lucruri care te pot ajuta sa reduci sau chiar sa previi durerile de spate, miscarea fiind unul dintre cele mai importante:

  • Fa miscare, in special plimbari sau inot
  • Evita sederea prea indelungata la volan sau la birou
  • Asigura-te ca scaunul auto si cel de la birou sunt ajustate corespunzator
  • Fa exercitii usoare de intindere pentru a preveni intepenirea
  • Indoaie genunchii cand ridici greutati, pentru a folosi puterea picioarelor
  • Controleaza-ti postura la birou sau televizor
  • Asigura-te ca ai o saltea suficient de ferma care sa asigure o pozitie corecta in timpul somnului
  • Nu fuma – fumatul iti afecteaza circulatia, lucru care scade capacitatea de recuperare a corpului
  • Intareste-ti musculatura care sustine coloana vertebrala
  • Scapa de kilogramele in plus, deoarece supraponderalitatea este o cauza frecventa a durerilor de spate

 

Solicita o programare